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Sejong University Graduate School
공지사항
공지 ★증명서 발급 관련 안내(Certificate Issuance Guide)★
증명서 발급 안내
* 직접 발급 가능한 서류 (대학원 교학과에서 발급 불가)
교육비납입증명서, 장학금수혜증명서, 성적증명서, 최종학력증명서(재학증명서/수료증명서/학위수여증명서), 재적증명서, 졸업(예정)증명서
→ 발급 방법
1. 인터넷 증명발급 (직접출력) (http://sejong.webminwon.kr/)
세종대학교 홈페이지 접속 및 증명서발급 클릭
인터넷증명서 직접 출력 클릭
인터넷증명발급센터 전자증명서 클릭 및 로그인
증명발급 신청 및 수수료 결제 (핸드폰, 카드)
출력 완료
- 학번 : 학번 입력
- 비밀번호 : 학사정보시스템 비밀번호와 동일 (초기 PW : 생년월일 8자리)
- 휴대폰번호 : 재학 당시 입력된 핸드폰번호
※ 학번/비밀번호 모를 경우 : "아이디/비밀번호 찾기" 클릭 >> 포탈 로그인 화면에서 "아이디 찾기" 또는 "비밀번호 찾기" 클릭
2. 증명서 자동발급기 이용
학생회관 지하 1층 이용시간 08:00 ~ 22:00
*성적증명서 발급
기말고사 종료 후 성적열람기간을 거쳐 성적이 확정되어야 성적증명서에 기재가 됩니다.
성적이 확정되는 시기는 학기마다 차이가 있지만, 대체로 기말고사 종료 후 약 1달 전후가 됩니다. (즉, 1학기는 7월 중순, 2학기는 1월 중순)
3. 증명서 우편발송 신청 (해외 배송 등)
가. 신청방법 : 학사정보시스템 접속(https://sjpt.sejong.ac.kr/) -> [학적/자격시험] -> [내정보관리 및 증명서신청] -> [증명서 우편발송 신청] -> "저장" 버튼 click
나. 수수료 입금방법 : [증명서 우편발송] 탭 클릭 시 생성되는 팝업에 안내되어 있는 입금계좌 및 예금주 확인 요망
(반드시 본인 이름으로 송금해 주시고, 부득이한 경우라면 신청화면에 송금자 이름을 기재바람.)
※ 신청서 접수 후 2일 이내에 입금되지 않으면 신청 자동 취소
다. 증명서 우편발송 안내 : 평일 오후 1시까지 입금 확인된 신청 건에 한하여 당일 발송(토, 일요일은 휴무)
라. 유의사항
- 영문증명서 발급 시 영문명 반드시 확인 요망
- 영문명 수정: 학사정보시스템 [학적/자격시험] -> [내정보관리 및 증명서신청] -> [신상정보관리] 메뉴를 통해 수정 가능
- 신청 시 연락 가능한 휴대폰 번호 등을 반드시 기재 바람
- 발송되어질 주소를 정확하게 기재 바람
마. 문의처 : 증명서 우편발송 담당부서 - 학적과(02-3408-4196, cer@sejong.ac.kr)
Certificate Issuance Guide
* Documents that can be issued directly (cannot be issued by SSMBA OFFICE)
→Certificate type :
1) Certificate of payment of educational expenses
2) Scholarship certificate
3) Transcript certificate
4) Final academic background certificate (in-school certificate/certificate of completion/degree receipt certificate)
5) Certificate of enrollment
6) Graduation (scheduled) certificate
→How to issue a certificate
1. Issuance of Internet Certification (Direct Output) (http://sejong.webminwon.kr/ )
- Student Number: Enter your Student Number
- Password: Same as the password for the academic information system (Initial PW: Date of birth 8 digits)
- Mobile phone number: Mobile phone number entered at the time of enrollment
※ If you don't know your student number/password: Click "Find ID/password" >> Click "Find ID" or "Find password" on the portal login screen
※ If you can't remember your cell phone number at the time of enrollment, please explain your situation with your student number, name, and date of birth to ssmba@sejong.ac.kr .
2. Using a certificate machine (Students' Hall B1F hours from 08:00 to 22:00)
*Issuance of transcripts: After the final exam, the grade must be confirmed after the grade reading period to be recorded on the grade certificate. The time when grades will be confirmed varies from semester to semester, but usually about a month after the final exam is over. (i.e., the first semester is in mid-July and the second semester is in mid-January)
3. Application for postal delivery of certificate (overseas delivery, etc.)
- How to apply: Access to the academic information system (https://sjpt.sejong.ac.kr/) -> [학적/자격시험] -> [내정보관리 및 증명서신청] -> [증명서 우편발송 신청] -> "저장" 버튼 click
- How to deposit the fee: Request to check the deposit account and depositor in the pop-up generated when clicking the [certificate mail delivery] tab
(Please make sure to remit the money under your name, and if it is unavoidable, please write the sender's name on the application screen.)
※ Automatic cancellation of the application if it is not deposited within 2 days of receipt of the application
※ Precautions
- Make sure to check your English name when issuing an English certificate
- English Name Correction: Academic Information System [학적/자격시험] -> [내정보관리 및 증명서신청] -> [신상정보관리] can be modified through the menu
- Make sure to enter your mobile phone number, etc. that you can contact when applying
- Please write the exact address to be sent
- Contact Information: Department in charge of sending certificates by mail - School Register (02-3408-4196, cer@sejong.ac.kr )