공지사항

 

  • HOME
  • 정보광장 Notice.etc.
  • 공지사항
  • 기타

2024-2학기 휴학·복학·전공변경 신청 안내 | Semester Leave/Return and Change of Major Application for Fall 2024

  • 등록일 2024.07.22
  • 조회수 228
  • 경영전문대학원

| Please scroll down for instructions in English.


2024-2학기 휴학·복학·전공변경 신청 안내

Semester Leave/Return and Change of Major Application for Fall 2024


[ 한국어 ]

경영전문대학원 2024-2학기 휴학·복학·전공변경을 다음과 같이 안내합니다.


신청 전 아래의 유의사항을 반드시 읽어보시기 바랍니다.

유의사항

1) 복학 예정자

- 2024-2학기 복학 예정자는 반드시 본 기간 내에 복학신청을 하셔야 합니다. 만약 복학 신청을 하지 않을 경우 미복학제적되며, 이에 대한 책임은 오로지 학생 본인에게 있습니다.


2) 휴학 신청 단위

    - 휴학은 1개 학기 단위로 신청됩니다.

- 1개 학기 휴학 후 복학(등록)하지 않거나, 연속휴학 신청을 하지 않으면 제적처리 됩니다. 즉, 지난 학기에 휴학을 신청하셨고 이번 학기에 연속으로 휴학을 1번 더 하고 싶으신 경우 새로 신청하셔야 합니다. [연속 2회까지 가능]


3) 외국인 휴학 신청

외국인 휴학 신청의 경우표준입학허가서가 바로 취소되기 때문에 휴학 취소가 불가합니다. 표준입학허가서가 취소되면 학생들은 본국으로 돌아가야 합니다. 따라서 신중히 신청하시기 바랍니다.


4) 전공변경 신청대상

     - 2024-2학기 기준 2번째 학기 재학 예정인 자(한 학기를 이수한 자)



1. 휴학·복학 신청 기간 : 2024.07.29.(월) ~ 2024.08.04.(일)

신입생은 첫 학기 일반휴학 불가

- 군휴학, 육아/출산휴학, 질병휴학의 경우 증빙서류 제출이 필수입니다. 

군복학 시 전역 증빙서류를 제출해야 함


1-1. 신청 방법

가. 경영전문대학원 교학과로 휴학·복학 신청서 제출

나. 학사정보시스템 접속 → https://sjpt.sejong.ac.kr/

크롬 또는 엣지 브라우저 사용

다. 본인의 ‘학번’ 및 ‘비밀번호’ 입력 후 로그인 

라. 좌측 측면의 [메뉴보기] 클릭

마. [학적변동관리] 클릭

바. [학적변동신청] 클릭 

1) ‘본인연락처’ 및 ‘보호자(보증인)연락처’ 확인 (연락처가 변경되었을 시에는 반드시 수정해야 함. 문자로 연락하기 때문에 미수정시 중요사항을 전달 못받을 수 있음)

2) [저장/NEXT] 버튼 클릭

3) [처리내역] 신청구분 선택

4) [저장(신청)] 버튼 클릭

5) 완료


* 휴학 중, 일반 휴학을 제외한 질병휴학, 군휴학, 육아휴학은 관련 증빙서류를 경영전문대학원 교학과로 제출하셔야 합니다. 

* 일반휴학은 연속으로 2회까지 신청할 수 있습니다. 즉, 지난 2번의 학기를 모두 휴학하신 경우 이번학기는 연속 3회째가 되며, 휴학을 신청하실 수 없어 반드시 복학(등록)하셔야 합니다. 

* 기타 휴학 및 복학에 관한 자세한 사항은 대학원 학칙 및 학칙시행세칙을 참고하시기 바랍니다.



2. 전공변경 신청 기간 : 2024.07.29.(월) ~ 2024.08.04.(일)

- 2024-2학기 기준 2번째 학기 재학 예정인 자(한 학기를 이수한 자) 대상


2-1. 신청 방법

가. 학사정보시스템 접속 → https://sjpt.sejong.ac.kr/

크롬 또는 엣지 브라우저 사용

나. 본인의 ‘학번’ 및 ‘비밀번호’ 입력 후 로그인 

다. 좌측 측면의 [메뉴보기] 클릭

라. [학적변동관리] 클릭

마. [학적변동신청] 클릭

1) ‘본인연락처’ 및 ‘보호자(보증인)연락처’ 확인 (연락처가 변경되었을 시에는 반드시 수정해야 함. 문자로 연락하기 때문에 미수정시 중요사항을 전달 못받을 수 있음)

2) [저장/NEXT] 버튼 클릭

3) [처리내역] 신청구분 선택

4) [저장(신청)] 버튼 클릭

5) 완료

바. 경영전문대학원 교학과 이메일(ssmba@sejong.ac.kr)로 아래 서류 반드시 제출

    전공변경신청서(양식 내 동의서도 함께 제출)

    ② 학점인정신청서

    ③ 성적증명서

           ※성적 증명서는 인터넷 증명발급 센터 혹은 학생회관 지하 무인발급기에서 직접 발급  



Semester Leave/Return and Change of Major Application for Fall 2024


[ ENGLISH ]

The following are instructions for on how to apply for leave of absence/return.


Please read the below "IMPORTANT INSTRUCTIONS" before proceeding with your application.

IMPORTANT INSTRUCTIONS (Must Read)

1) Semester Leave for International Students

Once international students apply for semester leave, their "Certificate of Admission" becomes nullified and students are obliged to return to their home country.


2) Semester Return Application

- International students that are on leave who wish to return for the Fall 2024 Semester must apply within the designated period or may be expelled in accordance with graduate school regulations.


3) You can only apply for leave of absence for up to 1 semester at a time. Students may be expelled if they do not apply for semester leave/return after 1 semester on leave. Students who are currently on their first semester of leave and want to stay on leave for a second consecutive semester must re-apply for semester leave.


4) Subject to major change application

    - Those who are scheduled to attend the second semester as of 2024-2 semester (those who have completed one semester)


1. Application Period for Semester Leave/Return : July 29, 2024 (Mon) ~ August 4, 2024 (Sun)

Freshmen cannot apply for leave on their first semester.

In the case of leave due to illness or child birth, submit the relevant documents to the Graduate School Office after you apply online within the period above. → to check the documents and requirements for approval CLICK HERE


1-1. How to Apply

a) Access the Academic Information System → https://sjpt.sejong.ac.kr/

Please use Chrome or Microsoft Edge

b) Login using your student ID no. and password.

c) Click “View Menu” on the left

d) Click “Register Change and (Other) Major-related”

e) For enrolled students, click [School Register Change Application]

1) Check your contact info and make sure it's correct. You will be contacted via the phone number shown on the page if any further instructions are necessary. Therefore, you need to change it to a number that you are actually using.

2) If all the information is correct, click "NEXT"

3) In the “Process Result” section, select your “Application Type”

4) Click “Save”

5) Your online application is complete.


2. Application Period for Change Major : July 29, 2024 (Mon) ~ August 4, 2024 (Sun)

- Enrolled students who are currently in their 2nd semester. 


2-1. How to Apply

1) Online via Portal System : July 29, 2024 (Mon) ~ August 4, 2024 (Sun)

If the application status is shown as "접수前“, your application is complete.

- You can check the application result at the end of March in the Academic Information System.

① Access the Academic Information System → https://sjpt.sejong.ac.kr/

② Login using your student ID no. and password.

③ Click “View Menu” on the left

④ Click “Register Change and (Other) Major-related

⑤ Click “School Register Change Application

⑥ Check your contact info and make sure it's correct. You will be contacted via the phone number shown on the page if any further instructions are necessary. Therefore, you need to change it to a number that you are actually using.

⑦ If all the information is correct, click "NEXT"

⑧ In the “Details” section, click “New

⑨ For the “Application Type”, select "전과/전공변경(대학원)"

⑩ Click “Save”

⑪ Submit the forms below to SSMBA E-mail. (ssmba@sejong.ac.kr)

   - Application for Change Major

   - Application for Credit Acknowledgement

   - Transcript

- You can print out your transcript in the link here → Click Here




* If you are applying for a leave of absence due to illness or child birth, you need to submit the relevant documents to the Graduate School Office.

* General application for leave of absence can be used up to 2 semesters consecutively. So if this is your second consecutive semester on leave, you cannot re-apply for another semester on leave. You must apply for return.